Er is geen manier om het te verbergen; als het op digitaal aankomt, heeft de juridische sector de achterstand op andere sectoren maar langzaam ingehaald. Dat gezegd hebbende, trage vooruitgang is beter dan geen, en 2020 zou het jaar kunnen zijn waarin we eindelijk een aantal belangrijke innovaties tot wasdom zien komen. In deze gids bespreken we wat er in 2018 is veranderd (en wat niet) om te voorspellen wat er daarna komt.
Cloud computing en mobiel werken
Het opslaan van juridische bestanden in de cloud is niets nieuws, maar de mate waarin van deze waardevolle service gebruik wordt gemaakt, verschilt enorm per bedrijf en per praktijkgebied. Doorgaans hebben grote zakelijke en commerciële bedrijven de cloud volledig omarmd, wat begrijpelijk is aangezien ze vaak aan internationale en groepsprojecten werken. Maar hoe zit het met high street transporteurs? Met de opkomst van ‘software-as-a-service’-aanbieders is het gebruik van cloudgebaseerde diensten goedkoper, eenvoudiger en afgestemd op de behoeften van verschillende soorten advocatenkantoren. Dit jaar verwachten we een grotere focus van nog kleinere bedrijven om alles naar de cloud te krijgen. Dit kan de toegankelijkheid van klantdossiers in alle kantoren aanzienlijk verbeteren en kan helpen bij het beheer van oude dossiers en andere juridische bronnen. We bevinden ons nu in een tijdperk waarin mensen verwachten dat ze met één druk op de knop overal toegang toe hebben; ze verwachten nu hetzelfde van hun juridische professional.
Virtuele advocatenkantoren
Terwijl 2018 de opkomst zag van online juridische diensten, waaronder het genereren van overdrachtsoffertes, het online opstellen van testamenten en contracten, en online raadplegingen, is het waarschijnlijk dat we binnenkort zullen zien dat sommige bedrijven of eenmanszaken al hun werk online uitvoeren. Als gevolg van de hierboven genoemde cloudopslag hebben advocaten nu meer flexibiliteit wat betreft waar en wanneer ze werken. Dit betekent dat er minder behoefte is aan persoonlijke ontmoetingen en dat advocaten over de hele wereld elkaar virtueel in de online ruimte kunnen ontmoeten om hun transacties uit te voeren. Dit kan niet alleen tijd en geld besparen op reizen, maar kan ook de balans tussen werk en privé verbeteren voor drukke advocaten. De toepassing van dergelijke praktijken is een grote stap voorwaarts voor de juridische sector en zou bredere gezondheids- en levensstijlvoordelen moeten hebben voor degenen die in de industrie werken.
Sociale media
De aanwezigheid op sociale media varieert van bedrijf tot bedrijf, maar over het algemeen zouden advocatenkantoren meer bekendheid moeten krijgen op een grotere verscheidenheid aan sociale mediakanalen – niet alleen op LinkedIn. Steeds meer advocatenkantoren en advocaten zullen als individu meer van hun tijd en marketingbudget kunnen steken in podcasts, YouTube, Instagram, Facebook en bloggen. Dit maakt de wet veel toegankelijker en zou hopelijk moeten leiden tot meer zaken voor advocatenkantoren.
Cyberbeveiliging
Het is niet verwonderlijk dat advocatenkantoren bijzonder kwetsbaar zijn als het gaat om cyberbeveiliging. Bijna 80 procent van de grootste bedrijven in de Verenigde Staten een ernstige inbreuk op de cyberbeveiliging hebben meegemaakt. De situatie is vergelijkbaar in het VK, en als gevolg daarvan beginnen bedrijven het echt op te merken. We verwachten een grote toename in training met betrekking tot cyberbeveiliging, evenals meer planning over hoe te herstellen van een inbreuk op de cyberbeveiliging.
Systemen voor klantrelatiebeheer
Client Relationship Management Systemen stellen advocaten in staat om een betere en efficiëntere dienstverlening te bieden. In feite zal het veel van de problemen oplossen waarmee advocaten dagelijks worden geconfronteerd, zal het helpen om meer zaken te genereren en de klantrelaties te verbeteren. In 2020 zal het gebruik van CRM in advocatenkantoren toenemen, en als uw kantoor geen CRM-systeem gebruikt, bent u in het nadeel ten opzichte van uw concurrenten.
Grote gegevens
U heeft de term waarschijnlijk al duizend keer gehoord, maar wist u hoe gegevens u kunnen helpen om elk onderdeel van uw advocatenkantoor drastisch te verbeteren? We voorspellen dat advocatenkantoren in 2020 meer gebruik zullen maken van gegevens om de prestaties te verbeteren, de caseload te beheren, resultaten te voorspellen en de winstgevendheid te vergroten. Als het gaat om het begrijpen van uw bedrijf, is het hebben van een globaal idee of een vermoeden gewoon niet goed genoeg meer.
Bent u klaar voor digitale transformatie?
We weten dat advocatenkantoren het vaak te druk hebben om alle beschikbare technologie volledig te omarmen, maar in 2020 kan het alles of niets betekenen voor uw bedrijf. Stappen ondernemen om de meest efficiënte en effectieve technologie te kiezen om u te helpen uw zakelijke doelen te bereiken, kan een enorm verschil maken voor het succes van uw bedrijf. Hier bij Wilford Smith gebruiken we de nieuwste technologie om u te helpen het overdrachtsproces te stroomlijnen. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.
Wilford Smith-advocaten heeft meer dan 30 jaar in het vak gevierd en is uitgegroeid tot een zeer prestigieus advocatenkantoor met een welverdiende reputatie voor onafhankelijkheid, hard werken en resultaten. Wilford Smith heeft ervaren Transport advocaten en Willens Advocaten wie kan u helpen met uw zaak. U kunt het team van advocaten van Wilford Smith vinden en in contact komen op Twitteren, LinkedIn en Facebook.